Kanban-princippet: Optimal kontrol af produktionsprocessen takket være Kanban-systemet
Kanban-princip - Godt at vide
Kanban-princippet blev oprindeligt udviklet af Taiichi Ohno hos Toyota i Japan i 1947. Det er et system baseret på trækprincippet til at kontrollere materialestrøm og produktion. Målet er at sikre en problemfri materialeforsyning til produktionen. Traditionelle Kanban-systemer bruger to kasser i en cyklus og et Kanban-label med information til at kontrollere produktionsprocessen. Alle detaljer såsom varenummer og beskrivelse, påfyldningsmængde i kassen og leverandør skrives på dette informationskort.
Kanban-processen hos Würth - Leveringssikkerhed for jeres C-parts
Materialestrømmen styres i Kanban-systemer af Würth Industri via to kasser, vores Würth bins W-KLT®2.0. KLT®2.0. De anvendte bin-labels er en Kanban-etikette i kombination med forskellige teknologier til automatisk kontrol af jeres produktionsproces. Tidligere blev en håndscanner brugt til at udløse efterspørgslen, i dag bruger mere end halvdelen af vores kunder standard RFID-baserede systemløsninger til automatisk genbestilling.
I Kanban-systemet fra Würth Industri kan I administrere jeres direkte materialer såsom befæstelses elementer, befæstelses teknologi, DIN / standarddele samt special- og tegningsdele såvel som til jeres behov inden for MRO, værktøj og værnemidler.
Datahåndtering i Kanban-processer
Hver kasse-bevægelse fanges og dokumenteres, så vi når som helst kan give jer information om status for jeres Kanban-system. Dette er aktiveret af Kanban Management Software udviklet internt og vores specialiserede europæiske Kanban logistikcenter i Bad Mergentheim, samt stregkodede etiketter eller RFID-tags.
Dataene bruges til at planlægge alle C-parts tæt på brugspunktet, til at optimere lagerniveauer og lagerteknologi regelmæssigt og til at opdatere statistiske data. Som kunde kan I også finde alle data ved hjælp af WIS Portal informationsplatformen.
På samme tid kan en række specialprodukter, produkter designet ifølge tegninger og specifikke varegrupper håndteres effektivt. Vores medarbejdere planlægger jeres specifikke, omkostningsoptimerede løsning i samråd med alle afdelinger. Vi implementerer systemet i samarbejde med jeres virksomhed og yder yderligere support til produktstandardisering af jeres C-Parts.
Würth Industrie Service GmbH & Co. KG indsamler og behandler de personlige data, som er oplyst i nærværende formular, til at behandle din forespørgsel. Bemærk venligst markeringen af de obligatoriske felter i formularerne. Lovhjemlen for behandlingen af de ufravigelige data er art. 6 stk. 1 lit. b i persondataforordningen, gennemførelse af (for-)kontraktlige foranstaltninger. Behandlingen af de data, som du har meddelt frivilligt, sker på grundlag af art. 6, stk. 1, lit. f i persondataforordningen. Herefter er en behandling tilladt, som er nødvendig til bevaring af vores berettigede interesser. Vores berettigede interesse består i at tage kontakt til jer, vores kunder, i at forbedre vores rådgivningskvalitet og i nemmere at kunne tage kontakt til jer i tilfælde af spørgsmål. De indsamlede data gemmes af os kun så længe, som det er nødvendigt til behandlingen af din forespørgsel samt til at tage kontakt til dig. De vil herefter blive slettet.
Supplerende oplysninger om databeskyttelse, især om din ret til information, rettelse, sletning, begrænsning af behandlingen, modsigelse og indsigelse, fremgår af vores databeskyttelseserklæring. databeskyttelseserklaering .